Vietnam!! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sven Komen - WaarBenJij.nu Vietnam!! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sven Komen - WaarBenJij.nu

Vietnam!!

Door: sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

09 Februari 2014 | Vietnam, Hoi An

hallo lieve allemaal,

we zijn nu iets langer dan een week in vietnam.
we vlogen van Katmandu via kuala lumphur naar Hanoi waar ons die avond Ted new year !! te wachten stond hebben hier en daar geinformeerd waar we dat het beste konden vieren en belanden bij het backpackershostel daar 1 biertje gedaan omdat aan de overkant van de straat een biertje bijna de helft goedkoper was (0.52 eu) voor een grote tiger haha.. we hebben hier een aantal australische gasten ontmoet waar we ted new year mee gingen vieren. na vele pilsjes werd het tijd om richting het meer te lopen waar het vuurwerk de lucht in ging om 00:00 wat erg mooi was. daarna nog even naar een disco geweest maar het werd niet laat en het leek ons wel zo verstandig om terug te lopen met de australiers omdat wij de weg nog niet wisten.
de dag daarna hadden we een redelijke kater en hebben we heerlijk geluierd op de kamer en smiddags een fietstuctuc aangehouden om ons naar het meer te brengen waar we wat gegeten hebben.
de dag erna vroeg eruit om hanoi te verkennen shane had een map bemachtigd bij het backpackershostel waar alle leuke restaurantjes en bezienswaardigheden op staan. we hebben alles te voet gedaan wat best pittig was want de tempratuur liep al snel op in de middag en ik was zo slim om me joggingsbroek aan te doen die dag daar ging ook snel een schaar in zodat ik een korte broek had. we hebben deze dag een oud gevangenis bezocht in de 'lege stad' liep bijna niemand en bijna alles was dicht omdat het ted vakantie is maar dat vonden wij eigelijk wel relax. de laatste avond in hanoi hebben we het er nog even goed vangenomen veel bier gedronken en wodka met ze 2en achterop een brommer die ons van kroeg naar kroeg bracht. de ochtend erop zijn we met de bus naar halong bay gegaan waar we 1 nacht op een boot gingen slapen dit was erg mooi om mee te maken overal prachtige rotsen en groen water ongelooflijk mooi. dag 2 op de boot zijn we naar een pearl farm geweest erg leuk om te zien hoe ze daar parels kweken. smiddags weer terug naar de haven en met de bus naar hanoi richting treinstation waar we met de nachttrein van hanoi naar hue gingen. daar verbleven we in het backpackershostel wat prima voor elkaar was. de dag erop was het eindelijk is tijd om richting t strand te gaan allebei een scooter gehuurd en naar het strand gecrosst. dit was erg mooi we waren maar met 4 man op het strand hele rijk voor ons alleen.
volgende dag precies hetzelfde gedaan en weer naar hetzelfde tentje op het strand lekker gezwommen geralexed en paar pilsjes gedronken. de dag erop met de bus naar hoi an ik was deze nacht helaas wel beroerd geworden scheten uit t niks en aan de schijterij dus dit was geen leuke busreis voor mij gelukkig was t maar 3 uur rijden. aangekomen in hoi an niet veel gedaan want we waren allebei moe en ik beroerd. volgende dag was ik na een goede nachtrust eer helemaal de oude en hebben we een fiets gehuurd om naar het strand te gaan het was bloedheet vandaag dus dat was erg lekker stond wel een sterk windje dus werk later in de middag zelfs fris. morgen gaan we hetzelfde doen en straks lekker het vietnameese eten opzoeken!!!!

• 09 Februari 2014 - 16:57

Karin:

Leuk verhaal Sven en wat een relaxt leventje hebben jullie toch om jaloers op te zijn. Dikke kus. Mam.

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

03 Maart 2014

nha trang, mui ne, ho chi minh city

09 Februari 2014

Vietnam!!

19 Januari 2014

bungee, chitwan, trekking

08 Januari 2014

onze planning

vervolg
Sven

Een droom die uitkomt! De reis zal plaats vinden tussen 6 Januari en 11 Augustus. Shane Duimel zal mijn reis kameraad zijn gedurende deze tijd. We kennen elkaar al vanaf de kleuterklas en hebben samen gewerkt in de keuken. Het zal allemaal gaan beginnen in Nepal, waar wij van plan zijn een maand te verblijven. Hierna vliegen we door naar Vietnam, om vervolgends over land verder te reizen. De volgende landen zullen wij daarna aandoen: Cambodja, Laos, Thailand, Maleisie en Indonesie. Voor alsnog is dit de globale planning, de volgorde is dus nog niet 100% zeker. Ook sluiten wij een bezoek aan andere landen uiteraard niet uit. Voor iedereen die van plan is mij te volgen via deze blog, zal ik proberen jullie zo uitgebreid en zo vaak mogelijk op te hoogte te houden van mijn avonturen. Ik heb er Onwijs veel zin in :D